
Projekt Woyzeck reprezentuje szczyt poszukiwań artystycznych kolektye CERCLE.
Spoeczno Kolektyw CERCLE stawia sobie za cel wpywanie na lokalnąspołeczność, które ma również znaczenie polityczne. Pojęcia związane ze współdziałaniem są podtrzymane i niewytłumaczone ponieważ samo działanie nadaje im znaczenie.
1) Przesłanie
Tendencja do decentralizacji wtedy w społeczeństwie współczesnym (devolution) prowadzi do nowej typologii welfare, co powoduje bliższę współpracęmiędzy sektorami, publicznym i prywatnym.
W tym scenariuszu najważniejsza jest rola "sektora trzeciego" jako nowej energii i alternatywy do politiki opiekuńczej państwa oraz praw ekonomicznych rynku jako jedynych możliwości w zaspokojeniu podstawowych potrzeb życia codziennego (finansowych, kulturalnych).
Przesłanie jest oparte na przekonaniu Kolektywu CERCLE, że przez proste działanie można generować modele produktywne i wirtuzerskie, które docierają do innych pól dziełalności człowieka, poprzez realizację własnego procesu produkcji artystycznej. Proces jest przetworzony w zakresie doświadczenia równoległego do organizacji wydarzeń (Międzynarodowy festiwal Arti Visive e Performative RIFRAZIONI).
2) Założenia długoterminowe
Kolektyw CERCLE poprzez projekt pragnie osiągać:
1 Promowanie wolności ekspresji szerokopojętej sztuki wolnej od wpływów politycznych i komercyjnych, rozrywki masowej.
2 Podtrzymywanie dialogu interdyscyplinowanego i międzykulturowego umożliwiając wymianę między ludźmi różnego pochodzenia i wykztałcenia.
3 Przenosienie sztuki do miejsc ważnych historycznie, kulturowo, również w naturze i do miejsc niewykorzystywanych (mogąto być stare budynki, galerie, teatry) oddając je wspólnemu dziedzictwu dla świadomego i odpowiedzialnego użytkowania.
4 Wychodzenie do osób, które zwykle sąnieobecne w miejscach teatralnych co powoduje zwiększenie liczby widzów oraz ich różnorodność. Działania mają na cel interakcję między różnymi warstwami społecznymi. W ten sposób zostaje częściowo rozwiązany problem niewygody indywidualnej i zbiorowej.
5 Likwidacja bariery między artystą użytkownikiem i, w przypadkach gdy jest nieunikniona "muzealizacja", likwidacja obojętności, obcości i wstydu w stosunku do dzieła sztuki powszechne w naszych czasach.
6 Umożliwienie rozwoju sektorów socjokulturalnych i turystycznych oraz modeli produkcji opartych na relacji nieekonomicznej, barteru, recyclingu, wzajemnej pomocy i waloryzacji własnych tendencji.
3) Cele
Poprzez działanie artystyczne i jego procesy produkcji, Wojzeck stworzy wspólnąplatformę wymiany, korzystnej dla:
1 Ponownego odzyskania przestrzeni społecznych oraz integracji z miejscem, do którego należą.
2 Ponownego nadania wartości przestrzeni, dzielnic, teatrów, miejsc spotkań, przestrzeń do ekspozycji, miejsc rozrywki.
3 Ochrona dóbr materialnych i pamięci historycznej miejsc, gdzie projekt zostanie zrealizowany.
4 Potwierdzenie doświadczenia artystycznego jako formy ekspresji uniwersalnej, nienależącej do grupy społecznej.